[Part_Marquee]
شنبه 29 مهر 1396   16:02:52

نظرات انتقادات شکایات


سامانه ارتباط با مشتریان

مشاهده گازبهاء

   مشاهده قبض گاز

بازدید از این بخش:

تعداد بازديد اين صفحه: 10728

روشهاي پرداخت صورتحساب گاز
روال پرداخت الكترونيكي قبوض 

شرايط عمومي:
1-  مشتركين مي بايست در يكي از بانكهاي كشور حساب بانكي داشته باشند " در برخي از بانكها نوع حساب تفاوت نمي كند ولي در برخي از بانكها فقط حساب‌هاي كارت مورد قبول مي باشد."

2-  مشتركين بايد 2 رمز پرداخت غير حضوري را از طريق تكميل فرم ثبت نام در شعبه‌اي كه در آن حساب دارند دريافت نمايند. در برخي از بانكها كه اين خدمات را بر روي حساب كارت ارائه مي دهند اين دو رمز به همراه كارت به مشتري داده مي شود و يا مشتري مي تواند رمز دوم خود را از دستگاههاي خود پرداز دريافت نمايد.

3-  فقط قبوضي كه در آنها عبارات شناسه قبض و شناسه پرداخت به همراه ارقام آنها درج شده باشند در پايانه‌هاي غير حضوري بانكها قابل پرداخت مي باشند.

4-  كليه پايانه‌هاي الكترونيكي پرداخت قبوض، در پايان عمليات، شماره‌اي را به عنوان شماره پيگيري به مشتري اعلام مي نمايند. جهت اطمينان از پرداخت قبض مورد نظر مشتري شماره پيگيري را در قبض خود درج نمايد و در برخي از بانكها پس از 24 ساعت و در ساير بانكها بلافاصله مي تواند با ورود اطلاعات شماره پيگيري از پرداخت شدن قبض خود اطمينان حاصل نمايد.

5-  جهت جلوگيري از پرداخت مجدد قبض توسط ساير اعضاي خانواده بهتر است مشتري تاريخ و نحوه پرداخت قبض خود را به همراه شماره پيگيري بر روي قبض بنويسد و همواره قبض و ته قبض را نزد خود نگهداري نمايد.

6-  در مواردي كه مشتري بدلايل مختلف نياز به پرداخت قبض خود در شركتهاي خدماتي داشته باشد با دريافت صورتحساب بانكي خود و ارائه آن به همراه قبض پرداخت شده به شركت خدماتي مورد نظر مي تواند اين كار را انجام دهد.

نحوه پرداخت از طريق تلفن بانك:
1- مشتري مي بايست با شماره تلفن تلفنبانك مورد نظر خود تماس بگيرد." تلفن مشتركين مي بايد مجهز به سيستم Tone باشد"
2-  پس از شنيدن پيام‌هاي اوليه، مشتري، شماره حساب و رمز اول خود را وارد مي نمايد.
3- پس از شنيدن راهنمايي‌هاي اپراتور وارد مرحله پرداخت قبض مي شود و رمز دوم خود را وارد مي نمايد.
4- سپس به درخواست اپراتور، شناسه قبض و شناسه پرداخت مندرج در قبض خود را وارد مي نمايد.
5- پس از شنيدن پيام اپراتور در مورد نوع و مبلغ قبض خود از طريق كليد اعلام شده توسط اپراتور عمليات خود را تائيد مي‌نمايد.
6- سيستم، مبلغ قبض مورد نظر را از حساب مشتري كسر نموده و شماره پيگيري را به مشتري اعلام مي نمايد.

نحوه پرداخت از طريق دستگاه‌هاي خودپرداز:
1- مشتري با قرار دادن كارت و رمز خود در دستگاهها منوي پرداخت قبوض را انتخاب مي نمايد.
2- در دستگاه‌هاي خودپرداز مجهز به باركد خوان، مشتري مي تواند با انتخاب گزينه پرداخت از طريق باركدخوان، باركد مندرج در قبض خود را به دستگاه نشان دهد.
3-  دستگاه، شناسه قبض و نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تائيد از مشتري به او نشان مي دهد.
4- در صورت تائيد مشتري، پرداخت قبوض انجام شده و رسيد به مشتري تحويل داده مي شود.
5- چنانچه باركد قبوض خوانده نشود يا دستگاه خودپرداز مجهز به باركد خوان نباشد يا مشتري تمايلي به پرداخت بوسيله باركد خوان نداشته باشد مي تواند گزينه پرداخت بصورت دستي را انتخاب نموده و شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد نمايد.
6- مجدداً دستگاه، شناسه قبض، نوع قبض و مبلغ قبض را جهت اخذ تائيد از مشتري به او نشان مي دهد.
7- در صورت تائيد مشتري، پرداخت قبوض انجام شده و رسيد به مشتري تحويل داده مي شود.

نحوه پرداخت قبوض از طريق اينترنت:
1-  مشتري با ورود به سايت بانك مورد نظر و ورود شماره حساب و رمز اول و دوم خود وارد منوي پرداخت قبوض مي شود.
2-  سپس نوع قبض مورد نظر را انتخاب نموده شناسه قبض و شناسه پرداخت آن را وارد مي نمايد.
3- سيستم شناسه قبض، مبلغ قبض و نوع قبض را جهت اخذ تائيد به مشتري نشان مي دهد.
4-  پس از تائيد نهايي، سيستم شماره پيگيري را به مشتري اعلام نموده و قبض مورد نظر را پرداخت مي كند.

نحوه پرداخت قبوض از طريق تلفن همراه «WAP»
مشتري از طريق موبايل خود به اينترنت متصل مي شود ساير مراحل مشابه پرداخت قبض از طريق اينترنت مي باشد.
تذكر: مشتري بايد مشترك خدمات Data شركت ارتباطات سيار باشد.

نحوه پرداخت قبوض از طريق پايانه‌هاي فروشگاهي «POS»
1- مشتري با ورود كارت خود در دستگاه POS و انتخاب گزينه پرداخت بر روي دستگاه اقدام به انتخاب نوع قبض مي نمايد.
2- سپس شناسه قبض و شناسه پرداخت را وارد مي نمايد.
3-  دستگاه مبلغ را به مشتري نمايش خواهد داد. با تائيد مشتري، دستگاه، رمز را درخواست نموده و در انتها به مشتري رسيد مي دهد.

 

لازم بذكر است از آنجا كه بانك ها هر يك بسته به سياستهاي داخلي خود اقدام به راه اندازي پايانه هاي الكترونيكي نموده‌اند تمامي پايانه‌هاي همه بانكها آمادگي ارائه سرويس نداشته و هر بانك پايانه‌هاي مورد نظر خود را راه اندازي نموده است.
لذا جدول آمادگي بانك‌ها در پايانه‌هاي مختلف به پيوست مي‌باشد.

 

مشخصات پايانه‌هاي غير حضوري فعال بانك‌ها، در زمينه پرداخت غير حضوري قبوض

تا تاريخ 07/10/1389

 

 

 رديف

نام بانك 

تلفن بانك  

موبايل بانك 

خودپرداز 

POS

 1

 بانك تجارت

81277

فعال

فعال

فعال

 2

 بانك صادرات

09602

فعال

فعال

فعال

 3

 بانك ملت

021  8132

فعال

فعال

فعال

 4

 بانك ملي

09622

فعال

فعال

فعال

 5

 بانك مسكن

64096

فعال

فعال

فعال

 6

 بانك سپه

64058

فعال

فعال

----

 7

 بانك كشاورزي

09603

فعال

فعال

----

 8

 بانك رفاه كارگران

84852040-021

فعال

فعال

 فعال

 9

 بانك توسعه صادرات ايران

2722

فعال

 فعال

 فعال

 10

 بانك صنعت و معدن

 23058

 فعال

 فعال

----

 11

 بانك پاسارگاد

 غير متمركز

فعال

 ----

----

 12

 بانك پارسيان

84841

فعال

فعال 

فعال 

 13

بانك اقتصاد نوين

84292

فعال

فعال

فعال

 14

بانك سامان

 6422

----

 فعال

فعال

 


ravabet_omumi@nigc-isfahan.ir:ارتباط با روابط عمومی;
    شماره تلفن5رقمی اداره مرکزی:38132   خارج از استان اصفهان38132-031
       

;شماره تلفن گویا روابط عمومی: 36286363; شماره تلفن روابط عمومی: 36279869


مجری سایت : شرکت سیگما